Психическо развитие на децата чрез игри.
Проблемът за психическото развитие на децата в играта, неговите темпове и резултати в ранните периоди на детството е традиционен и същевременно, актуален в контекста но съвременните тенденции в областта на образованието – усложняване на неговото съдържание и смяната на личностната позиция на детето в процеса на игра по време на педагогическото взаимодействие.План за действие в играта.
Самата игра не е само дейност, в която реалният живот се отразява в мнима игрова форма. В нея се извършва формиране на умствен план за действие, необходим от своя страна за бъдещото интелектуално развитие на детето, свързано с подготовката за училище и ефективността на обучението там.Съществено е и това, че играта не само обогатява знанията и опитите на детето, но детерминира установяването на определено отношение към обкръжението му, което се отразява положително върху развитието на неговата личност.
Играта е основна дейност на децата.
Играта е основен вид дейност на децата от предучилищна възраст, в процеса на която се развиват духовните и физическите качества на детето, и същевременно е способ за овладяването на съществуващ вече обществен опит.В този смисъл развитието на децата се осъществява най–пълноценно и на относително високо равнище в творческите или сюжетно–ролевите игри. Тези закономерности се отнасят в пълна степен за тяхното умствено, и по–конкретно, за интелектуалното им развитие.
Творческите игри могат да се считат за средство и форма за развитие на мисленето. В тях се извършва сложен процес на усвояването на знания, мобилизация на умствените способности на детето, разсъждава се относно събитията, отразявани в играта.
Игрите от предучилищното възпитание.
В игрите от предучилищното възпитание се извършва сложен процес на придобиване на знания, усвояването им и прилагането им на практика в различни условия. Едновременно с това се развиват и психичните познавателни процеси –- мислене,
- памет,
- въображение,
- внимание и други.
- нагледно–действено,
- нагледно–образно и
- логическо ( понятийно или речево) мислене.
Образно мислене в игрите.
Характерно за предучилищното детство и нагледно–образното мислене, при което решаването на определени задачи се извършва в резултат на действия с представи. Негови по–елементарни форми се проявяват още в игрите от ранна възраст.Възникването на образното мислене се свързва с формирането на символната функция, което съдейства за превръщането на представите в заместители на реалните обекти. Неговото развитие се осъществява чрез постоянното обобщаване на образите и съдържа предпоставки за по–висшите форми на мислене.
----------
Няма коментари:
Публикуване на коментар
Моля, само сериозни коментари. Публикуват се след преглед от редактор.